menu         žáci         rodiče         o škole         dokumenty         třídy         prohlídka         fotografie        

 

                                                                                         
    Žáci     Školní projekty

Školní parlament
Rozvrh hodin
Chameleon
Cizí jazyky
Projekty
Kalendář
Dopravní soutěž
Šachy
Minibike club

Projektový den - červen 2016

Ve středu 16. června proběhl pro žáky druhého stupně již pátý Projektový den. Každý z vyučujících připravil výukový program na celé dopoledne, do kterého se žáci hlásili napříč ročníky podle svého zájmu.

28.6.2016 jsme se sešli v knihovně, kde jsme prožili den věnovaný historii a současnosti našeho města a jeho okolí.

V knihovně jsme se rozdělili na dvě skupiny, které mezi sebou soutěžily ve znalostech o našem městě. V úvodu nás paní učitelka Cinádrová seznámila s pověstí o založení Kaplice. My jsme pak volně tuto pověst zdramatizovali a přitom se fantazii meze nekladly. Druhým úkolem bylo zábavné pexeso, kdy jsme k sobě přiřazovali fotografie z historické a současné Kaplice. Zajímavý byl i úkol, který pro nás připravila paní Urazilová, pracovnice knihovny. Na slepou mapu města jsme umisťovali důležité objekty a stavby. Družstva si pak vylosovala nějakou historickou budovu, o které jsem pak hledali důležité informace. A ty jsme pak zajímavým způsobem prezentovali ostatním. V dalším úkolu jsme měli prokázat, jak rychle a přesně umíme na internetu vyhledávat důležité informace, jako např. autobusové spoje, program kina a jiné. Že Kaplice má i zajímavé okolí jsme se přesvědčili při soutěži s otočnou tabulí. Svoji fantazii jsme pak naplno rozvinuli při malování Kaplice třetího tisíciletí. Celý den jsme završili procházkou městem. Vítězi jsme byli všichni, protože jsme získali nové informace a ještě jsme se pobavili.



Jak jsme vytvářeli animovaný film

Tato dílna vyžaduje velkou trpělivost, přesto byl o ni velký zájem. Nejprve jsme zkoušeli udělat kratičký kreslený film a potom jsme stavěli dům z lega. Kamera ani předloha se nesmí pohnout. Další mravenčí a zdlouhavá práce přišla při vymazávání všech částí záběru, kterých je třeba se zbavit. Výsledkem je pak několikavteřinový film.



Jak jsme si uvařili slavnostní oběd

My, malí kuchaři, jsme se na dnešní den těšili snad nejvíce z celého školního roku. Některé spolužáky napříč třídami mrzelo, že kuchyňka má omezenou kapacitu a paní učitelka jen dvě ruce a jedny nervy. Dokonce se objevil případ nemocného kamaráda, který se jen kvůli menu dostavil do školy i s Paralenem, což by na prověrku např. z matematiky jistojistě neudělal.

A co tak provonělo školu? Zde tedy nabízíme jídelní lístek:

  • polévka : hovězí vývar s játrovými knedlíčky a nudlemi
  • hlavní chod : kuřecí řízky s nefalšovaným bramborovým salátem
  • desert : rohlíčky z listového těsta plněné marmeládou, tvarohem či čokopomazánkou
  • nápoj : horká čokoláda
       Práce u plotny byla vskutku na celé dopoledne a to nás ještě čekalo mytí nádobí a úklid. Nebylo nikoho , kdo by se toho za nás zhostil.Alespoň jsme tak vydali ze sebe trochu kalorií, které jsme přijali. A celkový dojem ? Nejvyšší hodnocení bez ztráty kytičky.



Jak jsme sportovali

Ráno jsme se v 8 hodin sešli na stadionu. Víceboje se zúčastnilo 10 žáků. Víceboj byl složen jak z tradičních školních disciplín, tak i z některých netradičních. Zejména se nám líbily disciplíny, které si nemůžeme vyzkoušet při TV (hod diskem, hod oštěpem ..).

Disciplíny víceboje:

  • 1) Běh 60m
  • 2) Test z basketbalových dovedností
  • 3) Skok daleký snožmo
  • 4) Test z basebalových dovedností
  • 5) Test z fotbalových dovedností
  • 6) Hod oštěpem
  • 7) Hod diskem
  • 8) Test z florbalových dovedností
  • 9) Šplh na tyči
  • 10) Skok přes "vodní“ překážku
        Bylo dobré, že se desetiboje zúčastnili žáci, kteří mají dobrý vztah ke sportu. V každém závodě bylo určeno pořadí závodníků. Na konci dne bylo vyhlášeno pořadí víceboje. Zvítězil žák, který dosáhl nejnižšího součtu umístění. Z víceboje jsme odešli všichni unaveni, ale s pocitem příjemně stráveného dopoledne.
       Za účastníky víceboje Tomáš K., Jan R., Marek V.



Jak jsme se připravovaly jako roztleskávačky

Na projektový den jsme se sešly v učebně přírodopisu, kde pro nás měla paní učitelka připravenou sestavu pro roztleskávačky. Nejdříve jsme jí "zkoukly" na internetu a některé z nás si myslely, že to nezvládnou. Pustily jsme se do nacvičování a výsledek se pomalu ale jistě dostavil. Zvládly jsme to! A podle paní učitelky dokonce výborně... Vyrobily jsme si i vlastní třásně, nalíčily se, udělaly účesy a tančily a tančily. Myslím, že na písničku od Shakiri "Waka Waka" jen tak nezapomeneme.....



Jak jsme poznávali Londýn a jeho tajemná místa

Projektový den proběhl na naší škole v úterý 28. června. Každý z nás si mohl vybrat z několika zajímavých okruhů. Naše skupina si zvolila téma "Tajemná místa Londýna a jeho okolí".

V osm hodin ráno jsme se sešli v pracovně jazyků, připravili si interaktivní tabuli a zahájili jsme naši společnou práci prezentacemi těch nejzajímavějších a zároveň i nejtajemnějších míst Londýna. Jako první vystoupili Adam Zimmermann a Jakub Šístek s prezentací o Londýnském Toweru. Toto místo je považováno za nejstrašidelnější v Anglii. Dozvěděli jsme se o jeho strážcích a obyvatelích - Beefeaters, o havranech a o pověsti, která se k nim váže a také o tom, které významné osoby zde byly vězněny a popraveny. Víte, že zde byly popraveny dvě manželky Jindřicha VIII? Byla to Anna Boleynová a Kateřina Howardová. Rukou kata zemřela i poslední skotská královna - Marie Stuartovna.

Velmi zajímavé bylo i povídání o zakladatelce Muzea voskových figurín Madam Tussaud. Tato dáma vytvořila v r. 1842 svou vlastní podobiznu, která je umístěna u vchodu do muzea. Dnes se v tomto muzeu nachází více než 300 figurín. Víte, jak dlouho trvá vytvoření jedné voskové figuríny ? Asi ne. Zkuste si typnout. Je to zhruba 800 hodin a na figuríně nepracuje jen jeden sochař, ale celá armáda umělců. A jaké jsou náklady na její vytvoření? Dvěstě tisíc korun českých.

Dále následovala moje prezentace o Stonehenge. Mým úkolem bylo - připravit si informace a také fotografie o této největší megalitické památce jižní Anglie. Toto místo na mě hodně zapůsobilo. Překvapilo mě, že jsme se kamenů nemohli dotknout, ale i tak to bylo krásné. V Anglii se mi moc líbilo. Po prezentacích jsme shlédli DVD o zájezdu naší školy do Londýna, který se uskutečnil počátkem června letošního roku 2016. Po přestávce následoval kvíz s dvanácti otázkami a DVD o zájezdu do Anglie v roce 2013. Vzpomněli jsme si na řadu legračních příhod.

Začali jsme ráno v 8 hodin, byli jsme rozdělení do skupin dle barev a měli jsme úvod o tom, co chemie a zdraví znamená. Začali jsme pokusy, které byly velice zajímavé a dva z nich velice chutné ?, jako dělání karamelu a chemické limonády ?. Poté přišla velice příjemná poradkyně, která nám dávala rady o zdravé výživě a složení potravin. Taktéž nám potvrdila, že ne všechna éčka jsou škodlivá. Následně jsme pozorovali naší paní učitelku, jak dělá „zubní pastu“, „pohybující se hady“, „blonďatý kečup“, „vulkanickou a odbarvenou colu“ a další „kouzla“, která vznikala na základě chemických reakcí. Poté ve skupinách jsme si sami vyzkoušeli např. „tančící mléko“, „hrnečku vař“, „tančící rozinka“, foukání balonků bez vlastního foukání a další. Líbily se nám ukázky, které byly hodně zajímavé a poučné. Už víme např., jak udělat karamel (E150a), který není škodlivý a používá se především jako barvivo v potravinách. Také víme, že aktivní uhlík nám pomůže při trávicích potížích. Projektový den s paní učitelkou Rolníkovou byl moc vydařený.

Jak jsme objevovali tajemství chemie - chemie a zdraví

Začali jsme ráno v 8 hodin, byli jsme rozdělení do skupin dle barev a měli jsme úvod o tom, co chemie a zdraví znamená. Začali jsme pokusy, které byly velice zajímavé a dva z nich velice chutné ?, jako dělání karamelu a chemické limonády ?. Poté přišla velice příjemná poradkyně, která nám dávala rady o zdravé výživě a složení potravin. Taktéž nám potvrdila, že ne všechna éčka jsou škodlivá. Následně jsme pozorovali naší paní učitelku, jak dělá „zubní pastu“, „pohybující se hady“, „blonďatý kečup“, „vulkanickou a odbarvenou colu“ a další „kouzla“, která vznikala na základě chemických reakcí. Poté ve skupinách jsme si sami vyzkoušeli např. „tančící mléko“, „hrnečku vař“, „tančící rozinka“, foukání balonků bez vlastního foukání a další. Líbily se nám ukázky, které byly hodně zajímavé a poučné. Už víme např., jak udělat karamel (E150a), který není škodlivý a používá se především jako barvivo v potravinách. Také víme, že aktivní uhlík nám pomůže při trávicích potížích. Projektový den s paní učitelkou Rolníkovou byl moc vydařený.

Skupina červená (Alena, Diana, Katka)
         Skupina oranžová (Alena, Silvie, Erik)
         Skupina zelená (Karel, Kristian, Pavel)



Jak jsme vstupovali do tajemství sebepoznání a sebeovládání